01 de maig 2016

Melmelada de llimona - Christine Ferber




Una de les coses més agradables d'això dels blocs és la de gent que arribes a "conèixer". 

Ho poso entre cometes perquè jo, donades les meves circumstàncies, encara no he tingut la sort de conèixer a ningú personalment però, igualment, tots els companys blocaires que segueixo teniu/tenen certa influència sobre mi dels del mateix moment que heu/han aparegut al meu camí. 

Jo no sóc massa de melmelades! Potser ve donat pel fet que tampoc sóc massa de pa amb mantega. Però si que m'agraden certes melmelades combinades amb iogurt o formatge per exemple.

Ja fa un temps que segueixo el bloc de l'Oriol - A tres quarts de quinze. Un bloc que no s'actualitza 3 cops cada setmana. El ritme d'actualització és més aviat 1 cop cada 3 mesos PERÒ quan això passa, prepareu-vos per quedar amb la boca oberta!!! I no ho dic per dir! 

l'Oriol, des del meu punt de vista, és un perfeccionista☺

I podríem afegir-hi un detallista i un sibarita! Amant de les paraules, les utilitza amb mà esquerra! M'encanta llegir-lo! I les seves receptes... són estudiades i quan finalment les presenta, són exquisides en tots els sentits! 

Va ser precisament ell, qui em va recomanar mirar-me les melmelades de la Christine Ferber ja que si una cosa m'apassiona són els contrastos i les combinacions poc habituals. I com que a mi parlar-me de llibres és parlar-me de necessitats immediates, vaig aprofitar el Nadal per regalar-me un dels seus llibres "Le Larousse des Confitures"

Per Setmana Santa els pares em van portar llimones de Catalunya i vaig tenir molt clar que havia arribat l'hora d'obrir el llibre i llustrar una mica el meu, més que rovellat, francès. 

He estat molt fidel a la recepta de la Christine. La única excepció? Unes fulles de menta com a toc personal.  




Per fer la melmelada necessitem 3 dies però molt pocs minuts de feina. El resultat? Sensacional!! Una melmelada amb un sabor intens a llimona!! Ni massa dolça ni massa àcida, boníssima!!! 

Som-hi!

Ingredients


Per 4 pots d'uns 350 grams.
  • 8-9 llimones de pell fina i sense tractar
  • 800 grams de sucre
  • Fulles de menta fresca
  • Aigua


Procediment


Dia 1

  • Rentem bé les llimones amb abundant aigua freda.
  • Escapcem les llimones i en llancem els caps.
  • Tallem la resta de la fruita a rodelles el més fines possibles.
  • Un cop tenim les llimones ben tallades a juliana, en busquem les llavors i les apartem. NO les llanceu de moment.
  • Posem les llimones ja lliures de llavors, dins un bol gros i les cobrim d'aigua freda.
  • Posem totes les llavors dins una bosseta de te, una tros de gasa o un colador de te i les posem dins el bol amb l'aigua.
  • Tapem el bol amb un drap o amb film transparent i deixem les llimones sumergidas fins l'endemà.


Dia 2 

  • Escorrem la fruita tot recollint l'aigua dins un cassó.
  • Llencem les llavors. 
  • L'aigua de la maceració la posarem al foc i l'escalfarem just fins al punt d'ebullició.
  • Tornem a posar l'aigua calenta dins el bol, hi afegim les llimones i les tornem a deixar submergides un dia més.


Dia 3 

Prepararem els pots: penseu que els hem d'esterilizar! I posarem un plat petit de cafè al congelador.
  • Escorrem les llimones i aquesta vegada NO guardem l'aigua de la maceració.
  • Posem les llimones escorregudes dins una olla, omplim l'olla d'aigua freda i les portem a ebullició. Les deixem bullir 10 minuts. 
  • Passat aquest temps, les escorrem i les reservem.
  • En un altra cassó hi posem el sucre i 250 grams d'aigua. 
  • Escalfem l'aigua perquè el sucre es dissolgui.
  • Un cop el sucre s'ha dissolt, hi afegim les llimones i la menta que havíem reservat i deixem que arrenquin el bull. 



  • Les llimones les deixem coure 5 minuts a foc viu.
  • Passat aquest temps baixem el foc i deixem que les llimones es coguin durant uns 10 minuts més. Si ho preferiu, ara és el moment de triturar un xic la melmelada! 

Us adonareu que la melmelada ja està llesta perquè les llimones s'enfonsen al xarop, que ja ha agafat cos i espesseeix.  


Arribats a aquest moment, ja tenim la melmelada preparada. Assegureu-vos que té la consistència desitjada tot fent la prova del plat: agafeu el plat que hem posat al congelador al començar i hi deixeu caure unes gotes de melmelada. Si la melmelada aguanta la forma, el punt de cocció és perfecte! Si s'escampa... deixeu que la melmelada cogui un parell de minuts més.

Finalment ompliu els pots, els tapeu, els poseu de cap per avall i poc a poc hauríeu de sentir com es fa el buit (fan el mateix "plop" que quan obrim un pot de conserva. 

Si no sentiu aquest soroll, podeu optar per posar els pots dins una olla amb aigua que els cobreixi fins la meitat i els deixeu al bany maria durant uns 30 minuts. D'aquesta manera no caldrà que patiu i us assegureu que la melmelada us aguanti bé, al rebost, fins ben bé 1 any!!

Però dubto que us duri durant tant de temps☺ Jo n'afegeixo cada dia una bona cullerada al iogurt natural i en Reto n'unta el pa amb mantega... ja gairebé no ens en queda!! 




N'haurem de tornar a fer ben aviat! ♥

24 comentaris:

  1. M'agrada molt la recepta perquè jo tampoc sóc de melmelades però quan tinc moltes llimones, no sé què fer-ne i llavors faig el Lemoncurd que és molt bo però no és melmelada. La faré segur i jo també et considero amiga com si ja ens coneixessim una mica

    ResponElimina
  2. Dolors jo si que en faig de melmelades, i en menjo poca, però m'agrada (i més amb iogurt que amb torrades i mantega!) El.laboració llarga, però com que tinc llimones provaré de fer-la! Vaig fer una de taronja en 3 dies i el resultat no va ser l'esperat, ho intentaré amb la llimona! Ptnts

    ResponElimina
  3. Dolors, que bé que hagis començat a provar les receptes de melmelades de la Christine Ferber. Si en proves alguna altra, veuràs que totes són excepcionals. Molt sovint deixa la fruita tallada a trossets, sense triturar, i per mi això les fa especialment adequades per menjar amb iogurt o salsejar algunes postres.

    De llimona aquest any n'he fet una, però no recordo d'on vaig treure la recepta. (És l'edat! I el mal costum de no apuntar-m'ho tot mentre ho faig!) A mi m'encanta, però té un toc àcid i alhora amarg que segur que no agrada a tothom. Alguna hora provo aquesta!

    I a veure quan actualitzo el blog amb alguna recepta més, que he fet la tira de coses, però no trobo el moment d'asseure'm davant de l'ordinador. I ara, menys, que m'ha petat i estic sense des de fa unes setmanes... :(

    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oriol! Gràcies a tu pel consell 😊 No paro de fullejar el llibre i ja tinc un parell de receptes mig programades. Ara, aquesta melmelada la tornaré a fer ben aviat: és boníssima! I a mi també m'agrada que no trituri les fruites 😉
      I sí!! Sí, sí!! Publica alguna coseta més que ja en tinc ganes! Però sense atabalar-te que això s'ha de fer quan ve de gust! I quan tenim l'ordinador en condicions, és clar! 😂😂
      Esperarem!
      Petons guapo!

      Elimina
  4. Quina manera de preparar la melmelada de llimona! Sorprenent per mi!
    Jo faig melmelades, però de fruita dolça. Hauré d'animar-me a fer la de llimona!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  5. Jo tampoc n'he fet mai de llimona... l'he de provar! bona setmana!

    ResponElimina
  6. Sens dubte estic d'acord amb tu sobre el que dius del blog de l'Oriol, em quedo sempre amb la boca ben oberta! aquesta mermelada espectacular, valen la pena els 3 dies (amb poca feina) invertits, un petonàs!

    ResponElimina
  7. Nunca la he probado y esta manera de hacerla tampoco la habia visto, desde luego tendré que ponerle remedio algun dia.
    peto

    ResponElimina
  8. ualaa!!! amb el que m'agrada la llimona i això no ho he provat mai!! apuntat! petons

    ResponElimina
  9. És la reina de les melmelades! He tingut la sort de catar les seves melmelades de la seva mini fàbrica i són fantàstiques!
    Ostres, la de llimona mai m'havia cridat l'atenció però ara haurem d'esperar les llimones fresques a la tardor per fer-la!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  10. M'encanta! la melmelada i les fotos... Aquesta recepta (o una que s'hi assembla molt) me l'havien comentada fa uns dies i m'han dit que queda boníssima. A veure si m'animo a fer-la aviat!
    Marta

    ResponElimina
  11. Aquesta melmelada té un procés d'elaboració que pren el seu temps, però estic segura que el resultat paga la pena...de llimona no n'he fet mai...ja estic tardant! Petonarros!

    ResponElimina
  12. MELMELADAMMMDEMMLLIMONA

    ResponElimina
  13. Jo le fet i és molt bona, tothom que la provat li encanta i quedan molt sorpressos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies pel comentari!!!! :D M'agrada saber que les receptes es fan, surten bé i agraden! MIL mercès!

      Elimina
  14. Tota la rao la mes bona

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltissimes gràcies per fer les meves receptes i venir a dir-m'ho Joan! :D
      Una forta abraçada

      Elimina
  15. Boníssima. Aquest any ja l' he fet dues vegades amb llimones ben diferents. Ha sortit diferent l' una de l' altre però moooolt bones. Només un dubte: la segona vegada hi vaig afegir moltes més fulles de menta gairebé al final de la cocció donç,a la primera no es notava gens el seu sabor.
    Ara sembla que tampoc. He estirilitzat els pots. Creieu que amb el repòs s' apreciará el sabor a menta?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Glòria.
      Primerament, gràcies per fer les meves receptes!! :D I per passejar-te pel blog!!
      El tema de la menta és realment més una cosa del tipus de menta que facis servir (a mi, la de fulla grossa i peluda em funciona millor que la de fulla petita i verd intens) que no pas de la quantitat. De la mateixa manera, quan fas una infusió de menta fresca, és certament decepcionant comparada amb les infusions de menta seca. Prova a barrejar-les la propera vegada: unes quantes fulles fresques pel punt visual i una cullereta de fulles seques (tu mateixa. Dependrà de la quantitat de melmelada que preparis) De tota manera, el toc de menta és més aviat súbtil. Si vols que realment es noti, pots afegir-hi un parell de gotes d'extracte de menta al final de la cocció.
      Una abraçada.
      Dolors

      Elimina
  16. Hola, estic fent la melmelada però tinc un dubte: l'aigua de la segona bullida es llença o el xarop s'afegeix a l'olla amb l'aigua i la llimona?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Núria!

      La resposta t'arriba tardíssim i em sap molt greu! El teu ja és el missatge 25 que contesto avui perquè acabo de rebre la notificació però que va ser escrit fa ja un munt de mesos... perdona!

      Però tens raó! No queda gens clar! L'aigua de bullir les llimones el dia 3 es llença! Només s'afegeixen les llimones i la menta al xarop. Ara mateix ho afegiré a la recepta.

      Moltíssimes gràcies per llegir-me!

      Petons i una abraçada

      Elimina
  17. Hola! Vaig fer una vegada melmelada de llimona i ja em va sortir bé, però vaig tenir molta feina i aquesta teva sembla més raonable. Només que a mi el sucre blanc el trobo excessiu, creus que fer un mix amb sucre panela, sucre blanc i esteva podria ser efectiva? Moltes gràcies.

    ResponElimina
  18. Queda super !!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...