17 d’octubre 2015

Pastís d'aniversari: 3 anys - Porquets al bassal - Més xocolata!

I anem al pastís d'aniversari de l'Iris!




3 anys!! La única cosa que ella demanava els dies anteriors al seu aniversari al preguntar-li què volia que li regaléssim era: un pastís de xocolata!! 


L'any passat ja li vaig fer un pastís de xocolata així que m'havia d'empescar alguna cosa de xocolata però diferent. 

Per cert, perdoneu per les fotos perquè vaig haver de fer-les a tota pastilla i amb el mòbil i van sortir com van poder☺ 

Parlàvem de diferent... però estic segura que el pastís us resultarà familiar doncs és molt vistós i la idea no ha estat meva, no. Ja feia temps que voltant pel Pinterest vaig descobrir-lo i el vaig deixar apuntat a la llista de pendents. Com que a l'Iris li encanta la "Peppa pig" em va semblar ideal posar-me a fer-lo aquest any.  



La recepta original del pastís base sembla ser que és de procedència holandesa. Malgrat tot no acabo de tenir clar d'on o qui va tenir la idea de decorar-lo amb els KitKat ja que he trobat diferents blocs on l'autora se n'atribueix la originalitat. El que si us puc dir és que la traducció anglesa de la recepta la vaig trobar a aquí  i que en aquesta mateixa pàgina vaig poder llegir que l'esponja base del pastís no és només tradicional d'Holanda sinó que els italians també la utilitzen molt només que ells l'anomenen "Pan di Spagna".

Al final però no vaig fer servir la recepta per a res ja que aquest "Pan di Spagna" a base d'ous, sucre i farina, tot i sonar molt peninsular, no m'és gens familiar. Igualment calia fer una "Ganache" de xocolata per omplir el bassal. El problema era que no es podia fer servir la crema de xocolata fins que refredés lo suficient per adquirir una determinada consistència i... ostres... l'aniversari de l'Iris va caure en un dimecres aquest any i essent dia laboral el que menys vaig tenir va ser temps per deixar passar. 

Així que de cop l'autor original del pastís va deixar de ser rellevant perquè vaig decidir quedar-me només amb la idea i tirar pel dret amb receptes que tinc per mà i que sé que surten. 

Va quedar un pastís boníssim i el vaig tenir fet en un moment☺

Anem-hi!


Ingredients



Procediment

  • Primerament feu la coca de iogurt i la poseu al forn. 
  • Mentre la coca està al forn, podeu treballar el massapà per tal d'aconseguir uns porquets ben eixerits. La foto d'abans us mostra els porquets que vaig fer jo. Un cop fets els reserveu.
  • Traieu la coca del forn i la deixeu refredar.
  • Mentrestant podeu preparar la crema de formatge de xocolata.

Un cop la coca està freda, ja podeu passar a fer el muntatge:
  • Talleu la coca pel mig.
  • Pinteu la superfície de la meitat inferior del pastís amb una capa fina de melmelada.
  • Seguidament hi escampeu una bona ració de la crema de formatge de xocolata. 
  • Intenteu que la crema quedi ben anivellada.
  • Torneu a muntar el pastís tot col·locant la meitat superior del mateix al seu lloc. 
  • Pressioneu amb compte la coca per tal d'assentar-la bé i rectificar, si cal, l'anivellament de la crema de formatge.
  • Ara ja podeu cobrir de crema de xocolata tot l'exterior del pastís. Procureu que us quedi només una capa fina i uniforme de crema de xocolata.
  • La xocolata restant la col·loqueu, sense gaires mirament doncs es tracta d'imitar el fang, tot cobrint el pastís.
  • Ara haurem de tallar i anar col·locant les barretes de KitKat. Una al costat de l'altre ben posades i a manera de recobriment final. Veureu que a mida que ho feu van desapareixen les irregularitats que us hagin pogut quedar a les parets del pastís. Veureu que és realment senzill de fer doncs la crema de formatge de xocolata és més densa que un "Ganache" tradicional i això ens facilita la feina d'enganxar les barretes.
  • Un cop les teniu ja totes posades, us assegureu que estiguin totes a la mateixa altura i les fixeu tot passant la cinta a tot l'entorn del pastís i fent una llaçada ben vistosa per tal de rematar la feina.  

Ja teniu el bassal de fang a punt!! 

Finalment hi poseu els porquets a dins i... ACABAT!!!

No cal que us digui que el pastís va agradar molt, oi? L'Iris no va poder obrir més els ulls quan el va veure☺ 

El resultat no pot ser millor pel poc temps que cal dedicar-li i permet moltes versions: el podeu omplir de caramels o podeu convertir-lo en un aquari o en un jardí florit o en un corral de pollets i gallines o en una bassa amb granotes o... imaginació al poder que jo sé que en teniu molta☺

I ara... a clavar-li mossegada!!




8 comentaris:

  1. Si que l'havia vist altres cops, i és fantàstic per celebrar un aniversari infantil!! boníssim i molt xulo, segur que l'Iris va flipar una estona!! un petó!

    ResponElimina
  2. La idea potset no és teva...però l'has executada a la perfecció!!! Felicitats a l'Iris!!!

    ResponElimina
  3. Un gran pastís i el que és més important, a gust de l'Iris. Per molts anyets, que ja en té 3! Se't fa gran. Felicitats guapa

    ResponElimina
  4. OOOohhhh!!! Moltíssimes felicitats!! Un pastís ideal pel tercer aniversari...quina coseta més dolça i bonica!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  5. Moltes felicitats!!!
    Nosaltres la vam fer pels 5 anys de la polyanna i als nens els hi va encantar. Es molt agraïda, oi? I a més queda genial i tu com una reina!!
    Petons i bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  6. Doncs jo no l'havia vist mai! És molt xulo i espectacular, sobretot pels nens!! M'ha agradat moltíssim la idea i m'ho guardo per si mai fa falta, perquè el trobo maquíssim!!
    Ptons!

    ResponElimina
  7. És espectacular!! Els petits deuen flipar! I jo com a xoco-fan també, deu ser boníssim
    Marta

    ResponElimina
  8. Esta tremendo es un buen pastel y seguro que le encanto a la Iris.
    petons

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...