15 de novembre 2014

Llimones confitades

Aquest any per Nadal vull fer l'Stollen i necessita estar entre 3 i 4 setmanes en repòs abans de poder-lo menjar. Demà em poso a pastar i per això ahir ja vaig començar confitant llimones. 





A Suïssa no sempre és fàcil trobar fruita confitada de qualitat. Si que puc trobar als supermercats uns paquets de taronja i llimona confitades ja tallades a quadrets i preparades per a utilitzar però a mi no m'acaben d'agradar: molt de sucre i poca fruita si voleu que us ho digui. Per això he decidit que aquest any confitaria les llimones jo mateixa. I és més fàcil del que m'imaginava!!!

Ingredients

Per uns 250 grams de llimona confitada

  • 4 llimones
  • Aigua per escaldar-les
  • Sucre - la quantitat de sucre és 1 mida i 1/2 del pes de les llimones una vegada escaldades. 
  • Aigua - la mateixa quantitat que de sucre 
  • Anís estrellat - 1 estrella
  • 1 beina de vainilla
  • Sucre per arrebossar-les


Preparació

Haurem de preparar una safata de forn o un plat pla amb paper sulfurat.

  • Tallem les llimones per la meitat i les espremem. Amb el suc (uns 200ml) len podeu fer Lemon curd! 
  • Un cop tenim les llimones sense suc, les buidem de restes de polpa i pells tot deixant només una capa fina de pell blanca. Ho podeu fer amb un ganivet però a mi em funciona molt bé l'estri per fer boles de meló. 



  • Ara les tornem a partir i tallem els quarts a tires d'uns 5mm (més o menys).
  • Posem l'aigua a bullir i així que arrenqui el bull hi tirem les tires de llimona. 
  • Deixem que torni a agafar el bull i courem les llimones uns 15 segons a foc ràpid.
  • Passat aquest temps, les escorrem i les passem per sota l'aigua freda. 
  • Tornem a posar aigua a bullir tot repetint els 3 darrers passos. 
  • Un cop tenim les llimones escaldades, escorregudes i fredes, les pesem per saber la quantitat de sucre que necessitarem. 

A tall d'exemple us diré que si les llimones escaldades i escorregudes pesen 200 grams, necessitarem 300 grams de sucre i la mateixa quantitat d'aigua. 

Amb aquesta informació, ja podem continuar:

  • Ara prepararem el xarop tot posant a coure l'aigua, el sucre, la beina de vainilla i l'anís estrellat.
  • Anirem remenant per tal de dissoldre tot el sucre i així que arrenqui el bull baixarem la temperatura i deixarem que cogui uns 15 minuts.
  • Seguidament hi afegim les llimones.
  • Fem una bona barrejada, baixem una miqueta més la temperatura i deixarem que es coguin les llimones durant uns 50-60 minuts o fins que veieu que van quedant d'un to com el vidre glaçat o esmerilat (semi transparents). 
  • Ja les podem treure i les anem dipositant sobre el paper sulfurat. 


Ja està! Ara només les hem de deixar assecar a temperatura ambient durant 24 hores i l'endemà les arrebossem amb sucre. 

Ben tapades dins una caixa de llauna i guardades en un lloc fresc es conserven durant 2-3 setmanes ben seques i perfectes. A partir d'aquí potser us agafaran humitat i veureu que el sucre es va desfent. Queden més enganxoses però això no vol pas dir que s'han fet malbé així que teniu llimones per temps!   


Que us ha semblat? A que és senzill? I el gust de les llimones confitades... ben intens! Res a veure amb les de supermercat: gust a llimona de veritat! Fins i tot es poden confondre amb "gominoles" de llimona perquè realment són molt bones i hi ha el perill de no poder parar de picar!☺





Amb el xarop restant... de moment deixeu-lo refredar, poseu-lo dins una botella i reserveu-lo. Segur que trobareu un munt d'ocasions on poder-lo fer servir ☻  

Fins aviat!

P.S - Amb aquestes llimones podeu fer les Neuenburguer Taillaules 

17 comentaris:

  1. Pues si no dices que te quedan más oscuras no me hubiese dado cuenta porque con estas fotazas se ve de maravilla tienen una pinta fantástica Dolors..!!
    sabes... yo nunca he probado hacer este tipo de confituras , pero no dudes que si las haré exactamente como tu dices..
    me ha encantao.. besitos y disfruta del domingo guapa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Macu!! Doncs si t'animes ja pots enviar la foto de seguida i t'asseguro una cosa... no tornaràs a comprar llimona confitada mai més!! ;)
      Petonets

      Elimina
  2. Que originales, la verdad es que nunca había visto los limones confitados, sólo la naranja y quedan geniales, me lo apunto!

    Besos!
    http://bakelosophy.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies! Queden genials!! I merci per passar-te pel bloc! :)
      Una abraçada

      Elimina
  3. Apa no se m'havia acudit confitar-ne a casa, i veig que no és massa difícil, així que a veure si m'hi animo! i sobre els teus reptes... estic segura que te'n sortiràs amb bona nota, ja estic intrigada amb l'stollen, 3-4 setmanes??!!! el resultat ha de ser espectacular!! un petó!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Eva!!! Mira, jo no ho tinc gens clar!!!! Recorda que els macarons encara no els tinc superats jajajajaja i de moment ja porto 1 intent de panettone fracasat!! jajajaja A veure si ho aconsegueixo abans de que s'acabin les campanades d'aquest any.
      Petons guapa!!

      Elimina
  4. Molt bona idea això de confitar la llimona Dolors! I un repte més que interessant el que et proposes fer per Nadal, no dubto que te'n sortiras, segur! Jo aquest any vull animar-me amb el pandoro, a veure com queda!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que val la pena Víctor: no hi ha color amb la comprada!!!! I el pandoro... a veure si arribo a temps!! Vaig llegir a no sé on que eren millors els motlles metàl·lics i no vaig parar fins a trobar-los (no va ser gens fàcil) però encara no m'han arribat!!!!!!!!! ;)
      Una abraçada!!

      Elimina
  5. Ostres quin assortit de postres de Nadal que vols fer!! Segur que et sortiran genial!! Ja ens ensenyaràs els resultats :)

    I aquesta llimona confitada t'ha quedat espectacular, que bona! Un petonet!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci Cristina!!! Moltes gràcies guapa i segur que us ensenyaré... si surten, clar!! :)
      Salutacions

      Elimina
  6. Òstres, potser si que t'has posat un llistó ben alt! Jo aspiro a Panetone i tortell de reis, i ja m'estic buscant excuses!! Et seguiré amb atenció, aquestes tires de llimona són molt llamineres! I l'anís i vainilla li deuen donar un toc més especial... Mmmm!
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si... oi? a mi també m'ho sembla però m'acabo liant!! jajajajajajaja El tortell de reis espero poder-lo fer perquè a mitges vacances de Nadal venim cap a Catalunya i la casa de Girona no la tinc igual d'equipada que la d'aquí però té forn així que... a veure si ens en sortirem!! jajajaja
      Petons!!

      Elimina
  7. uau, és una recepta laboriosa però que realment val la pena. Ho provaré, i també amb la pell de la taronja.
    Gràcies per la recepta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No és laboriosa Gemma. Necessites temps però no és gens difícil i, de fet, la llimona va fent sola. Només que li has d'anar donant un cop d'ull però això és tot. Si!! Anima't i ja ens explicaràs!!
      Una abraçada!

      Elimina
  8. Holaaa bruixeta!!! Venía buscando tu Dampfnudeln, que por fin voy a preparar hoy y me encuentro con estos divinos limones confitados, no sabes cuanto te agradezco la receta, pues aunque suelo poner poca fruta confitada en el roscón, me gusta que esta sea de calidad y eso cada vez es más raro de encontrar. O bien la hacen pagar como oro.
    Besotes guapa, ya te contaré que tal me han salido!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. MINA!!! M'encanta això de "bruixeta"!! La meva cunyada també m'ho diu sempre i vull creure que és amb molt d'amor! jajajajajajajaja
      Quina alegria que facis els Dampfnudeln!!! Són molt bons!! Ja em diràs com t'ha anat guapa!! I pel que fa a la llimona, ara que ja l'he menjada, et puc dir que és sublim i ni punt de comparació amb la comprada: realment notes que estàs menjant llimona!!! Genial!! Prova-ho i ja m'ho diràs!!
      Molts petons reina!

      Elimina
  9. Queden apuntadíssimes, sobretot per poder-les emprar en d'altres receptes! Petonarros!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...