02 de febrer 2014

Dampfnudeln

Encara que el nom "pasta al vapor" pugui sorprendre, si anem a l'essència... el nom els hi escau ☺ ja que no deixen de ser boles de massa (pasta) cuites al forn dins un bany de rom, llet i mantega: curiós i boníssim!!!


Vaig trobar la recepta per casualitat al supermercat on compro habitualment i tractant-se de pa☺no vaig poder evitar fer-la per veure què tal sortia. Amb l'olor sola vaig saber que eren irresistibles i així que van sortir del forn... van desaparèixer!!! Quan li vaig dir a en Reto que els tornaria fer per poder fer fotos i penjar la recepta al bloc, la cara se li va il·luminar i va preguntar: "ara"? NO! "ara" no que volen una mica de temps! Però no han passat ni 24 hores i ja els estic repetint☺

A Suïssa els acompanyen amb compota de fruites i quan els vaig fer "per provar" els vam acompanyar de compota de poma. Els vam trobar molt bons però tots dos vam estar d'acord que potser la fruita i el pa... no acabaven de lligar amb el nostre gust. He investigat! A Alemanya els acompanyen amb salsa de vainilla i a mi em va semblar que acompanyar-los amb una salsa de xocolata (Receptes Bàsiques n.11) seria la millor opció i... GENIALS!!! Una versió diferent de la xocolata amb xurros o de la xocolata desfeta amb brioix o croissant☺ 

Ingredients

Surten 10 panets d'uns 42 grams cadascun. 

Pel pa
  • 200 g de farina tradicional
  • 1/2 cullereta de sal
  • 1 cullera de sucre
  • 1 llimona - la pell
  • 10 g de llevat de flequer
  • 30 g de mantega tova
  • 1 ou
  • 25 g de llet en pols (*)
  • 75 ml + 25-30 ml d'aigua (*)


(*) Si no teniu llet en pols podeu fer servir llet normal però llavors heu d'eliminar l'aigua de la recepta. Mireu: 25 g de llet en pols + 75 g d'aigua = 100 ml de llet. Aquesta és la quantitat necessària per fer els Dampfnudeln PERÒ la llet amb pols absorbeix més humitat (cosa que fa els pans més esponjosos) i per tant haurem d'augmentar la quantitat de líquid. Per aquesta raó trobem els 25-30 ml extres d'aigua en el llistat d'ingredients. Si feu servir llet, no us faran falta☺

Pel xarop de rom

  • 150 ml de llet
  • 20 g de mantega
  • 1 cullerada de sucre
  • 10 ml de rom


Procediment

Necessitarem un motlle /safata de forn de forma rodona d'uns 20cm. Com que ha de contenir líquid a més de coure el pa, la millor opció és un motlle per "quiche" però també podeu fer servir una safata rectangular per coure canalons o lasanya. En aquest cas però, haureu de mirar quants panets necessiteu per omplir-la i adaptar la recepta ☺
  • Barregem tots els ingredient per fer el pa vigilant amb l'aigua. Afegiu els darrers 25-30 ml poc a poc i només la quantitat que us demani la massa.
  • Amassem.
  • Quan tenim la pasta ben amassada, la posem en un atuell untat amb oli i la taparem.
  • La deixem reposar, a temperatura ambient, unes 2 hores o fins que dobli el seu volum. Una altra opció és deixar-la llevar tota la nit a la nevera si aneu curts de temps. En aquest cas, l'haureu de treure de la nevera almenys una hora abans de continuar amb el següent punt per tal de que adquireixi temperatura.
  • Així que la massa ha doblat el seu volum, la deixarem caure sobre la superfície de treball.
  • Ens enfarinarem lleugerament les mans i pressionarem amb compte la massa per desinflar-la una mica.
  • Seguidament la tallarem en 10 peces d'uns 42 g cada una i la deixarem reposar 5 minuts.
  • El següent pas és "bolejar". Fer una bola amb cada una de les peces. Si no sabeu ben bé com fer les boles de pa de manera que quedin ben segellades, doneu un cop d'ull a aquest vídeo: 



Com que les peces són petites, a mi no m'ha anat bé fer-les rodar sobre la superfície de treball i ho he fet sobre el palmell de la mà: també funciona!!  
  • A mida que tenim els panets formats, els anem col·locant dins la safata de forn i acabarem deixant-los reposar uns 20 minuts a temperatura ambient.

Aprofitarem aquest 20 minuts per escalfar el forn a 200 °C  (opció sobre i sota) i preparar el xarop de rom.
  • Agafem tots els ingredients pel xarop i els posem en un cassó al foc.
  • Remenem i escalfem a foc lent. 
  • Deixem que arrenqui el bull però no el deixarem bullir gaire estona ja que no ens interessa reduir-lo més del compte.
  • Posarem el xarop dins una gerra o qualsevol altra contenidor que ens faciliti el tirar-lo sobre el pa i el deixem temperar uns minuts. 
  • Seguidament regueu els panets amb 2/3 del xarop i reserveu la resta. 




  • Enforneu els panets durant 15 minuts. 
  • Passat aquest temps obriu el forn, separeu una mica els panets (s'hauran enganxats entre ells)  i els regueu amb el xarop restant. 
  • Enforneu durant 5 minuts més i llestos!! Ja els podeu treure del forn.


I no patiu que no els heu pas de deixar refredar gaire: el temps just per no cremar-vos i a gaudir-ne ja que tebis són una delícia! 

Les vores queden molles (han de quedar així, NO patiu que estan ben cuits) i amb un gust molt bo degut al rom. 



L'interior és suau i molt esponjós. Acompanyats amb la salsa de xocolata són bons com a esmorzar, berenar o  per postres i són aptes per a totes les edats: amb tanta cocció del rom només en queda el record ☺ 


24 comentaris:

  1. Es veuen boníssims. Ho apunto per fer també. M'imagino l'olor que desprenen

    ResponElimina
    Respostes
    1. De vici Rosa M! ☺ Si els fas, ja m'ho sabràs dir!
      Una abraçada

      Elimina
  2. Uaaau qué bons, no els havia vist mai, els faré!

    *Pilar*

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tampoc Pilar fins que vaig trobar la recepta i estic contenta d'haver-la trobat! ;)

      Elimina
  3. òndia, tu, quina senyora recepta!! Aquesta s'haurà de fer sí o sí!! Quina meravella! I sucades amb salsa de xocolata, això sí que és golafreria pura!! ha ha ha. Jo ja m'hi veig... un diumenge al matí, la família es lleva, i a taula hi ha... uns fantàstic dampfnudeln!! Gràcies per compartir la recepta! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. De res Marina! ☺ I així tal com ho descrius és com hauria d'anar i t'asseguro que repetiràs!!
      Petons

      Elimina
  4. Em quedo amb haver llegit: mar de rom, llet i mantega!!! Quina salivera jeje
    Aquesta recepta la tastaré segur, m'ha agradat moltísssim i no la coneixia!
    Ets una artista! Petons

    ResponElimina
  5. Uf, això m'ho apunto, que el bany de rom sona molt i molt bé, jajaja!!!
    Es veuen espectaculars Dolors, i acompanyar-los d'una salsa de xocolata em sembla una idea fantàstica!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Víctor el rom el final passa més desapercebut del que ens agradaria ☺ però això segurament és el que els fa bons, BONS!!
      Petons

      Elimina
  6. Quina cosa més deliciosa! Queda desada a les pendents! Penso com en Víctor, això del bany de rom és molt temptador! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Mònica, la veritat és que surten ben bons☺
      Una abraçada guapa!

      Elimina
  7. Hola guapíssima!!! Tot i que ja gaudim fa dies de la nova cuina, per temes personals, no trobo mai el moment de continuar amb el blog, i per acabar de rematar el tema, he enxampat una grip A, d'aquestes. Però moltes gràcies per recordar-te de mi. M'ha sorprès molt la teva recepta, la bona pinta que té i la forma d'elaboració. Molts petonets des de Barcelona i una forta abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaaaaaa Mercè! Contenta de saber que tot va bé!! La veritat és que la teva falta de noticies em tenia preocupada!☺ Una abraçada guapa!!

      Elimina
  8. Quina pinta aquests panets!! i regats amb aquest xarop han d'estar de vici! Estic completament d'acord amb tu que el llit de xocolata li queda com anell al dit! un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajajajaja ara ja no els farem mai més amb res més Eva! ☺

      Elimina
  9. uau, quina recepta més curiosa!
    Ja es veu que queda un pa flonjo, suau i molt esponjós...
    Amb la salsa de xocolata, molt millor que amb la compota de poma, je je je...

    ResponElimina
    Respostes
    1. El pa és realment molt flonjo i bo Gemma. De fet... la xocolata hi queda de conya però igualment és podria menjar sol ☺
      Una abraçada

      Elimina
  10. Buenísima y que original, creo que no tardaré en hacerla...!!!
    Petonets i bon día..!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Mina! ☺ Seguro que te gusta mucho! El pan queda muy fino.
      Un abrazo

      Elimina
  11. Wow! No tinc paraules! Un segon després de veure les fotos i ja m'ha vingut la gana de cop! Quina bona pinta que fan, mare meva...i amb la xocolata al fons del plat...aixó ja m'ha convençut del tot! :-)
    Són ben macos aquest panets rodons i es veuen tan tendres i dolços.

    Petons!

    ResponElimina
  12. No m'enganyava. Mira. Recorde que em van agradar moltíssim. El deixo la meua versió sense sucre. ;-)
    http://thermofan.blogspot.com.es/2015/12/dampfnudeln-o-bollos-suizos-al-vapor.html

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...