19 de juliol 2013

Gelat de cireres borratxes


Ja tenim les cireres ben confitades amb el Kirsch i a punt de fer servir!!!

A Suïssa es menja gelat tot l'any: estiu i HIVERN!!! Quan vaig arribar i els veia abrigats fins a les orelles, amb temperatures sota cero i menjant gelat... a mi em petaven les dents de fred!!!!! Amb el temps m'hi he acostumat però jo continuo menjant-lo a l'estiu☺

El gelat de cirera no és precisament un dels més habituals però a mi m'encanta, sobretot amb el toc de Kirsch. És molt senzill de fer i val la pena!

Ingredients

  • 3 ous - els rovells
  • 12o g de sucre
  • 375 g de nata líquida
  • 200 g de llet
  • 1 polsim de canyella
  • 300 g de cireres confitades i escorregudes (però sense deixar-les seques del tot)

Procediment

  • Batem els rovells d'ou i el sucre fins que ens quedi una massa cremosa i reservem.
  • En un cassó escalfem la nata i la llet.
  • Quan arribin al punt d'ebullició i tirarem la canyella.
  • Remenem un parell de vegades i ho traiem del foc.
  • Abocarem 1 cullerada de la barreja als ous ensucrats i batrem una mica. 
  • Seguidament hi afegim la resta de la barreja i tornem a batre fins que tots els ingredients quedin ben integrats.
  • Posarem la barreja altra vegada al foc i deixarem que bulli uns minuts (5-10).
  • Ho retirarem del foc i ho deixarem refredar del tot.
  • Quan tinguem la crema ben freda, hi afegirem les cireres que haurem trossejat una mica (sense passar-nos que trobar-hi trossos grossos és agradable)
  • Ho posarem a la nevera uns 20 minuts per augmentar la fredor. 
Arribats a aquest punt hi ha dues possibilitats:
  1. Podeu evocar la barreja a la geladora i procedireu com indiqui l'aparell. Penseu que cada geladora té una capacitat màxima i, podria ser, que la barreja total sigui superior a la capacitat de la geladora. En aquest cas podeu gelar-lo en dues tongades (mantenint la part que no utilitzeu a la nevera) o adapteu una mica la recepta a la vostra conveniència. 
  2. Si no teniu geladora, posarem la barreja dins un contenidor i al congelador. Haurem de pensar a remenar-la cada 20-30 minuts per tal de trencar els cristalls de gel. Ho hauríeu de fer unes 3 vegades o fins que arribi a la consistència que més us agradi. Llavors ja el podeu deixar acabar de gelar al congelador. 

Sigui com sigui, penseu que al portar alcohol el gelat quedarà molt cremós però que necessitarà més estona per congelar. 

Un cop tenim el gelat fet, només és qüestió de servir-lo com us vingui més de gust. Jo l'he banyat amb el licor de Kirsch dins el que han estat macerant les cireres: boníssim!!!!!!!!!☺ Una altra opció seria decorar-lo amb xarop de xocolata. Si us interessa podeu trobar la recepta del meu xarop de xocolata cassolà a "Receptes bàsiques n.4": aquí



I ara... el CONCURS!!!!!!!! ☺

Mireu, hi ha qui celebra el número de seguidors, hi ha qui compta els anys del bloc, hi ha qui espera a escriure la recepta número 50 o 100 o 150 i jo... doncs jo no celebro res de res: simplement crec que les coses cal fer-les quan es presenten les oportunitats!☺

I la meva oportunitat es va presentar de la mà de NIU Joies!!!!



En Jordi va enviar un missatge per donar a conèixer el seus dissenys i em van encantar!!! Vaig dir-li i vaig clicar el "m'agrada" de la seva pàgina del Facebook. També vaig aprofitar per presentar-li el meu bloc i la pàgina del Facebook i ell va suggerir fer alguna cosa conjuntament i jo... d'entrada vaig pensar que no tocava doncs el meu bloc és molt jove i jo fa molt poquet que formo part de la Catosfera però vaig decidir que SÍ que, de fet, perquè NO?

I aquí ens teniu a en Jordi i a mi oferint-vos aquest concurs que esperem us agradarà, ens ajudareu a fer-ne difusió i SOBRETOT hi participareu!☺

Demà dissabte faré una entrada exclusiva amb tota la informació, les bases, les fotos i més però us avanço que es tracta de fer una recepta, dolça o salada, inspirada en un dels dissenys de NIU i el premi és la joia en qüestió i un llibre de cuina que el guanyador/a podrà escollir. 

Què, us animeu?

11 comentaris:

  1. M'encanta la teva recepta i la teva idea, estaré el cas demà
    Fins demà

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rosa Maria, el gelat és de veritat boníssim!! I el concurs... espero la teva recepta!! MERCI!;D

      Elimina
  2. Fantàstic gelat i espero el concurs!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Mònica!! Tu, amb els gelats tan bons com fas, a veure si t'animes a provar aquest ;)

      Elimina
  3. Dolors, jo soc dels que en mengen tot l'any gelat també!!

    M'ha encantat aquest gelat, per aquí conec una gelateria on me'n faig un fart, jeje!

    I enhorabona pel concurs, intentaré participar!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si tens la sort de tenir una gelateria bona de veritat a prop de casa... VISCA el gelat!!!!! La veritat és que jo menjo gelats però no és que em facin còrrer ara, aquest de cireres, ummm el trobo boníssim!!!! :)

      Espero la teva recepta pel concurs!!!

      Una abraçada!

      Elimina
  4. Té que estar la mar de bo!!! He trobat el vostre bloc ara i m'ha fet molta gràcia el nom. Em quedo a xafardejar les receptes... jejej
    T'invito a passar pel meu bloc: http://cuinadunaaprenent.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Roser: BENVINGUDA!!!!!! Espero que t'agradi la passejada pel bloc i merci per donar-hi una ullada :)

      Sí, el gelat és bo de debò! I el nom del bloc... no em diràs que tu no ho has pensat mai???? jajajajaja!

      A veure si t'animes a participar al concurs!

      Petons

      P.S - Donaré una ullada al teu bloc així que pugui i amb molt de gust!!

      Elimina
  5. Noia quines recptes tan bones!!! Això en aquesta època no es fa... Em quedo donant una volta, que veig que el teu blog promet molt. I unes imatges precioses. Petons i ja tens una nova seguidora.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El que m'ha agradat més... que no hi hagi lletres i números cada cop que vulgui fer un comentari, Gràcies, Dolors!!!

      Elimina
    2. Hola Mercè!! Moltes gràcies per venir a donar una volteta :)

      Sí noia, a mi tampoc m'agrada això dels codis de seguretat. Al cap i a la fi si un comentari no ens agrada sempre el podem esborrar ☺

      Una abraçada

      Elimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...