21 d’abril 2013

Fem pa / Panets de Viena

Doncs ja torna a ser cap de setmana!! :) 

M'havia rumiat unes postres amb xocolata d'una recepta de la casa Lindt que vaig veure al seu "FanClub" i sort que era vespre i no vaig poder anar a comprar els ingredients que si no... m'hauria empatxat de xocolata!!!! ;D A més... ja porto unes quantes receptes seguides sobre masses fermentades i em venia de gust una altra cosa PERÒ... una amiga, la Montse, m'ha demanat si podia fer una entrada sobre "panets de Viena" i com que crec que als amics se'ls ha de tenir contents ;) doncs... haureu de tenir paciència una setmana més i us prometo que deixarem de banda la farina i el llevat per una temporadeta (curteta ;D)


 Anem però poc a poc perquè encara tinc una cosa pendent: els blocs als que jo dono el premi "Best Blog" :)

Com ja vaig comentar, em va arribar de la mà de Quina bona pinta (gràcies una altra vegada noies!) i ara jo l'he de donar a 20 blocs més. Per cert, investigant per la xarxa, m'he adonat que aquest premi es troba en dues versions: el premi arriba juntament amb un qüestionari per contestar-reenviar o sense qüestionari. A mi em va arribar sense qüestionari així que seguiré la cadena de la mateixa manera.

20 blocs!!!! No ha estat fàcil fer la tria, la veritat! Uffffff... hi ha un munt de blocs que trobo genials!!!!!!!!!! Les visites i els comentaris animen a anar-los tirant endavant així que diríem que considero que els 20 blocs que llisto a continuació es mereixen una visita! :)

I abans de la llista només dir que espero us faci la mateixa il·lusió que em va fer a mi. Si em repeteixo o sou dels que no voleu premis, cadenes, reptes i coses d'aquestes... simplement... PERDONEU!! 

Felicitats a:
  1. La Geno i en Josep Ma de La cuina de la Geno
  2. La Loreto de Posarcullerada
  3. En Joan d'Avui Paella, demà Sushi
  4. La Tat de Desastre a la cuina
  5. La Neus i en Dani de Gingebre
  6. La Sílvia de Bokados Divinos
  7. L'Ester i en Carlos de B i B Pastissets
  8. En Frederic i l'Eulàlia de Plou formatge
  9. La Sara de Sucre de colors 
  10. La Natàlia de Pixiecuina
  11. La Caterina de Taulaposada
  12. En Xavi de Ballant a la cuina
  13. En Jaume d'Entre Copes
  14. La Susi de La Siberita
  15. La Conxita de Al pot petit
  16. La Marina i la Rosa M. de Tots a taula
  17. La Laura de Cuinejar
  18. La Mireia i la Bet de Els Fruits Saborosos
  19. La Laia de A l'ombra de la figuera
  20. La Montse i la Mariona de Cuinar a quatre mans
M'ho he passat molt bé "passejant" pels vostres blocs! Gràcies i ENDAVANT!! :)

I ara anem pels panets de Viena!


Abans de tot dir-vos que la recepta original és del Gremi de flequers de Barcelona i que per tal d'aconseguir la forma típica dels panets de Viena, fa falta un marcador que encara no tinc. També es pot fer a mà però cal una mica de pràctica. Us deixo aquest vídeo per si voleu intentar-ho :) 


Jo els he marcat amb el llom d'un ganivet i malgrat faltar una aspa... fan goig! Dir que tampoc cal que els marqueu: jo me'n vaig oblidar un i ha quedat un panet ben bufó :)

Ingredients

Amb aquestes quantitats van sortir-me 16 panets de 60 g. 
  • 500 g de farina de 1/2 força
  • 100 g de mantega
  • 40 g de llevat fresc de flequer
  • 50 g de sucre
  • 165 g de nata
  • 160 g d'aigua - una mica més si la massa ens ho demana
  • 10 g de sal

Procediment

Primer de tot preescalfem el forn a 220°C amb un bol d'aigua a l'interior. La idea és crear vapor però no us preocupeu si no veieu gotes al vidre: no passa res! :)
  •  Barregem tots els ingredients en un bol intentant integrar-los bé. 
  • Untem la massa amb una mica d'oli, la tapem amb film transparent i la deixem reposar 10 minuts.
  • Deixem caure la massa sobre la superfície de treball (lleugerament greixosa) i amassem fins aconseguir una massa ben homogènia. La massa del panet de Viena, al portar nata, és  tova i enganxosa. No us preocupeu! A mida que l'aneu amassant va agafant cos i es pot treballar millor. Intenteu no remenar-la gaire. Si amasseu a mà, aneu plegant la massa agafant-la amb la punta dels dits i prou. 
  • La tornem a untar, la tapem altra vegada i la deixem reposar dins el vol durant 45 minuts o fins que dobli el seu volum.
  • Un cop pujada, la tornem a posar sobre la superfície de treball i la tallem a peces d'uns 60 o 80 grams.
  • Formem els panets tot donant-los forma de bola i els deixem reposar, tapats amb un drap, sobre una plata de forn ben enfarinada. La farina és important, perquè al no tenir el marcador, els haurem de girar un parell de vegades i no volem que s'enganxin. 
  • Quan els panets es trobin a mitja pujada (passats uns 30 minuts) ha arribat l'hora de marcar-los. Per fer-ho els anirem col·locant un a un sobre la superfície de treball que haurem enfarinat  i els farem una creu amb l'esquena d'un ganivet. COMPTE: es tracta de marcar, no tallar! Un cop marcats els panets, els tornem a col·locar sobre la plata de forn però girats: la cara que acabem de marcar anirà a sota. Si teniu el marcador, NO cal girar els panets: es mantenen tota l'estona amb el marcat cap amunt. I si no els voleu marcar, ni tan sols cal parar la pujada: els deixeu reposar durant 1 hora i ja està. 
  • Els deixarem continuar la pujada uns altres 30-35 minuts.
  • Al destapar-los us semblarà que no queden bonics ja que alguns d'ells, s'hauran obert per la part que hem marcat. 

CAP PROBLEMA!!! Justament per aquest motiu els tornarem a girar i procedirem a enfornar. Si algun ens queda amb molta farina, podem espolsar-la amb compte utilitzant un pinzell.
  • Els posarem al forn durant uns 17 minuts i mantindrem el bol amb aigua al mig de la safata per tal de continuar tenint una font extra d'humitat.
  • Quan siguin cuits, els deixarem refredar sobre una reixeta i ja ens els podem menjar!
No hi pot haver res millor que un panet de Viena amb xocolata, oi? I si la xocolata és d'avellana... jo ja em perdo!!!!! Sort que es poden congelar (tot i que no hi ha res com un panet recent fet) i els vaig fer desaparèixer ràpidament de la vista ;D

16 comentaris:

  1. T'han quedat molt bé, és el meu panet preferit

    ResponElimina
  2. Gràcies pel comentari...Ja emdiràs com et surt el tiramisú de maduixes,

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies, guapíssima! T'han quedat amb una pinta... Mmmmm!! A veure si aquesta setmana tinc temps per provar de fer-los. Ja et diré ;-)

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies!! ens ha sorprès moltíssim!!

    ResponElimina
  5. Moltes gracies pel premi i per les teves paraules.
    Quins pans que tens en el teu blog!!!!!!!Espectaculars!!!!
    Petons
    Conxita

    ResponElimina
  6. Uau! Moltíssimes gràcies pel premi número 9 que li has donat a la Sara, de Sucre de colors! Dir-te que la Sara és una noia de 15 anys a qui li encanta la reposteria, i a qui li ha fet un munt d'il·lusió rebre aquest premi!!! I a mi també, per la part que em toca (Sóc la seva germana gran!).
    Tens un blog fantàstic, per afegir a la llista de blocs a seguir! Moltes gràcies pel premi!
    Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Apa amb la Sara! 9 vegades!! Bé... no hi ha dubte que és merescut llavors ;)

      Elimina
    2. Noo, el que volia dir-te és que tu li has donat el premi número 9,, perquè a la llista li has donat aquest número. No, per la Sara és el primer premi,i li ha fet moltíssima il·lusió! Gràcies!

      Elimina
    3. una pregunta, per pura curiositat, com has descobert el blog de la Sara?!?

      Elimina
    4. Ahaa! Ara ho entenc Sílvia :D
      El bloc de la Sara el vaig trobar la primera vegada per pura casualitat. Buscava talladors per al fondant i al posar aquesta paraula al google, la pàgina de la Sara va aparèixer entre altres. Vaig donar-hi un cop d'ull ràpid, vaig veure que no era el que estava buscant i vaig marxar. Un temps més tard, vaig tornar a trobar-me la pàgina mitjançant la llista de blocs de "lestevesreceptes.cat" perquè buscava una opció per millorar una recepta de crema de mantega que tenia i no m'acabava d'agradar. Vaig veure que tenia molts cupcakes, vaig "para-m'hi" a llegir les receptes i mirar les fotos. Vaig reconèixer una foto d'un dels pastisos que havia vist la primera vegada que hi vaig entrar així que em vaig adonar que ja havia estat a la pàgina de la Sara. Em va agradar i va passar a formar part de les "pàgines conegudes" i al donar-me el premi vaig pensar que era una de les pàgines que se'l mereixia doncs el que fa està molt bé :)

      Elimina
  7. Hola Dolors, moltes gràcies pel premi! és el nostre primer premi i ens fa molta il.lusió, aviat ho trobaràs mencinat al nostre bloc. Alhora dir-te que enhorabona pel teu no sabria per quina recepta començar!
    Per cert, t'he de dir que no sóc sola, que B i B Pastissets també és el Carlos, la meva parella i company culinari i que encara que la majoria d'entrades les firmo jo (Ester) sense ell ni el bloc ni els pastissos haurien estat possibles.
    Gràcies de nou i comencem a seguir-te!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ester,
      de res!! Ara mateix afegeixo en Carlos a l'entrada: no és qüestió de treure mèrits als que ens ajuden des de darrera l'escenari :)

      Elimina
  8. Moltes Gràcies Dolors!!

    És el nostre primer premi d'aquest tipus i estem molt contents. I més ara que, per feina el tenim una mica aturat. Això ens dóna energia per posar-nos-hi de nou!!

    Gràcies!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I és clar que sí! Endavant que teniu un bloc molt interessant i ple de bones receptes :)

      Elimina
  9. Aquests panets t'han quedat genials!!!!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...